Актуальнасць вывучэння кітайскай мовы ў школах Рэспублікі Беларусь абумоўлена цэлым шэрагам прычын:
ростам цікавасці да Кітаю, яго эканоміцы, гісторыі, культуры ў сувязі з імклівым развіццём КНР;
паспяхова развіваюцца ў апошні час адносінамі паміж Рэспублікай Беларусь і Кітаем;
развіццём турызму ў КНР, усё большай «адкрытасцю» кітайскага грамадства;
актыўнай міграцыяй кітайцаў;
навучанне кітайскай мове перасьледуе комплексную рэалізацыю практычнай, адукацыйнай і раз мэтаў.
Практычная мэта мае на ўвазе фарміраванне ў школьнікаў камунікатыўнай і лінгвакраязнаўчых кампетэнцый. Гэта можа быць дасягнута за кошт стварэння ўмоў для маўленчай практыкі прадуктыўнага (маўленне, пісьмо) і рэцэптыўны (аўдзіраванне, чытанне) планаў.
Развіваючая мэта адказвае за развіццё лагічнага мыслення, розных відаў памяці, уяўленні, індывідуальных здольнасцяў, агульнавучэбных уменняў.
Агульнаадукацыйная мэта мае на ўвазе пашырэнне агульнакультурнага далягляду школьнікаў, фарміраванне ў іх актыўнай асабістай пазіцыі.
Такім чынам, навучанне кітайскай мове ставіць сваёй задачай падрыхтаваць камунікатыўна-кампетэнтных вучняў, якія валодаюць гутарковай кітайскай мовай.
У працэсе авалодання кітайскай мовай вучнi павiнны:
1. Разумець гаворку настаўніка і праслухаць моўны матэрыял.
2. Чытаць, разумець і пісьмова перакладаць на родную мову тэксты.
3. Напісаць пераказ, выкарыстоўваючы вывучаны моўны матэрыял.
4. Перакладаць тэксты на кітайскую мову.
Матэрыялы:
Асаблівасці кітайскай мовы Кніжная паліца Чат з вучнямі